קצת עליי
נולדתי בתל אביב ואני גר בקרית ארבע – חברון עם אשתי אפרת ושמונת ילדינו.
את שנות התיכון ביליתי בישיבת בני עקיבא נחלים כתלמיד עם הישגים בינוניים ועם הרבה קשיים בלמידה ובריכוז.
בשביעית ובשמינית הדרכתי בסניף בני עקיבא "הדר יוסף" בתל אביב ואף זכיתי להיות שם קומונר למשך מספר חדשים. אחרי הישיבה התיכונית, למדתי בישיבת ההסדר בקרית שמונה, שירתי בצנחנים בגדוד 202 ואחרי ההסדר למדתי עוד 5 שנים בישיבת "שבי חברון".
הייתי מחנך (ר"מ) בשתי ישיבות תיכוניות במשך 10 שנים בכל הכיתות ט' עד י"ב.
לאחר שנים של חינוך בישיבה התיכונית ולאחר מאות שיחות אישיות עם תלמידיי, הגעתי למסקנה שיש צורך במענה מקצועי להתמודדויות הרבות של הנער המתבגר בישיבה התיכונית, ובמיוחד זה המתמודד עם ADHD.
יצאתי ללמוד אימון ב"מכללת יוזמות", אוניברסיטת בר-אילן ובמכללת "גומא". במקומות אלה התמחיתי באימון בכלל ובאימון ADHD בפרט. המורים הגדולים שלי הם עו"ד מייקל בן דוד והפסיכולוגית-מאמנת ליסה גרוסמן. בהמשך למדתי NLP במכללת "תוצאות" והוסמכתי כ-NLP MASTER & TRAINER. אני חבר ב"לשכת המאמנים בישראל" (מס' חבר 2510) ונושא בדרגת מאמן בכיר MCIL ומדריך מוסמך.
פעילותי כוללת אימון אישי למבוגרים, אימון אישי ADHD למבוגרים, הורים ומתבגרים, אימון אישי בקבוצה, סדנאות להורים ADHD וייעוץ לימודים למתבגרים העומדים בפתחה של הישיבה התיכונית.
בנוסף, יש לי פינה שבועית באתר האינטרנט של ערוץ 7 – "סדרת חינוך". כיום אני דוקטורנט במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת קורדובה, ספרד. המחקר שלי עוסק בהשפעת תהליך האימון על הרגולציה העצמית של מתבגרים בישיבות תיכוניות המאובחנים עם ADHD.

לימודים גבוהים והכשרות:
- 2020 – NLP TRAINER
- 2019 - קורס NLP MASTER PRACTITIONER
- 2018 - קורס NLP PRACTITIONER
- 2018 - דוקטורנט בבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת קורדובה, ספרד
- 2017 - תואר שני M.Ed במנהל חינוכי במכללת הרצוג.
- 2016 - קורס מדריכי מאמנים (סופרויז'ן) במכללת גומא הכפר הירוק.
- 2014 - התמחות במרכז לאימון התנהגותי באוניברסיטת בר אילן בהנחיית הפסיכולוגית ליסה גרוסמן (MCIL).
- 2013 - קורס "אימון אישי בקבוצה" במכללת "יוזמות".
- 2012 - התמחות באימון ADHD במכללת "יוזמות" ובאוניברסיטת בר אילן (לירון בן דוד MCIL).
- 2011 - קורס מתקדם למאמנים במכללת "יוזמות".
- 2010 - קורס להכשרת מאמנים במכללת "יוזמות".
- 2009 - קורס מדריכי חתנים במכון פוע"ה. קורס חונכי סטאז' מטעם משרד החינוך.
- 2006 - B.ed בהוראת תנ"ך ותושב"ע במכללת "ליפשיץ".
המלצות
שלום וברכה.
כמעט חודשיים עברו מאז כנס הקיץ של בנין שלם. תקופה ארוכה ישבנו לקרוא את כל המשובים שנכתבו על הכנס ועל השיעורים בו, ואנו רוצים לשתף אתכם, המרצים, במילים החמות שקיבלנו.
הן הגברים והן הנשים ציינו את האווירה המיוחדת והעוצמה הגדולה ששררה בכל הכנס,
ואף ציינו באופן מיוחד את השיעורים שתרמו להם אישית.
חשוב לציין כי לא הכמות היא המכרעת, ולעתים אדם אחד שנכח בשיעור אחד ונתרם לביתו באופן אישי - שווה את כל המאמץ וההשקעה.
מצ"ב לקט מתוך הדברים אשר נכתבו על השיעור:
היה מקצועי ותורם מאוד
יישר כוח המשך לתת ידע וכוח להורים
הכל היה מעולה. נראה לי שעדיף ללמד קצת פחות ואת מה שלימדת ללמד יותר לאט.
יודע להרצות ולעניין אין רגע משעמם
היה מרתק ונתן כלים מעשיים ועודד אותי להתקדם בנושא
פשוט מעולה!! שעור מצוין ביותר
תודה על הכלים המעשיים
תודה רבה! מאוד ברור!
הרצאה מצויינת, כדאי לפרוס אותה בנחת על פני שני שיעורים
וואו, הייתי שמחה לשמוע ולקחת עוד דברים.שיחה מאד עניינית, מרתקת ונותנת. ברור שארשם לאתר ולווטסאפ. ישר כח ענק ותודה על הדברים.
היה שיעור מעניין. החכמתי מאוד וגיליתי דברים שלא ידעתי על הנושא של קשב וריכוז. מקצועי מאוד, אינפורמטיבי מאוד ומקיף . אם מערכת החינוך הייתה אוטופית וקשובה לצרכי הפרט היה סיכוי לשינוי. אם הקשר עם ההורה היה אמיץ הבסיס היה קיים. כל הבעיה נובעת מחסרון 2 הפרמטרים.
הרצאה מרתקת ומעניינת
מאוד בהיר ומלא בכלים פרקטיים וישומיים
מלמד, מחדש, חשוב מאוד
שיעור חובה לכל הורה ומחנך שמתמודד! תודה גדולה וחבל שלא שמעתי אותך לפני כמה שנים
קשה בזמן כה קצר להכניס כ"כ הרבה חומר ובכ"ז הוא עשה זאת יפה מאוד!
תודה על כלים מעשיים והומור משחרר
בברכת שנה טובה ומתוקה,
תחיה וצוות בנין שלם
לפני כחמישה חודשים יצרנו איתך קשר בהול...בננו בן ה-14 נקלע למצב חברתי מתסכל ולאדישות כלפי מצבו הלימודי והאישי.
באחת מהפגישות (הרבות) שזומנו אליהן מטעם nהחטיבה, המנהל הציע לפנות אליך ולבקש את עזרתך מפני שבשלב זה גם הצוות החינוכי לא ידע מה עוד אפשר לעשות כדי לשפר את המצב...
(אני, כמורה בית ספר יסודי, משתדלת תמיד לתת עצות טובות להורים ולכוון אותם לעזור לילדיהם דרך הכלים שלמדתי. אך כשהדבר נגע לבן הפרטי שלי- לא הצלחתי לעזור! לכן התסכול שלנו כהורים היה רב יותר...)
כבר בשיחה הראשונה איתך הרגשנו שבננו יהיה בידיים טובות ורק נשאר לנו לקוות שהוא ישתף פעולה...
בתחילה, לא חשנו בשינוי מהותי שחל אצלו אך שמחנו על כך שהוא נפגש איתך ברצון וחוזר שמח. לאחר מספר מפגשים התחלנו לראות שינויים שהתבטאו בכל המישורים שנזקקו לטיפול! בננו התחיל להתבגר מול עינינו המשתאות! הוא נפתח והחל לראות את הדברים אחרת... פיתח חוש אחריות ויצא מהאדישות. לעיתים הוא אף שיתף אותנו בתוכן המפגשים, העביר לנו "מבדקים" והראה לנו סרטון מעניין.
עזרת לו לבנות עמוד שדרה יציב ובריא (דבר לא פשוט בגיל התבגרות), איבחנת באופן מדויק את כל הקשיים שלו, וטיפלת בהם ביסודיות ובמקצועיות רבה. וכל זה תוך כדי יצירת קשר הדוק ופתוח גם איתנו. עד כדי כך שחשנו לעיתים שגם אנו עוברים ביחד איתו את תהליך האימון...
השנה הוא התחיל ללמוד בישיבה תיכונית, הר"מ מדווח על נער חברותי ופעיל, בעל מידות טובות, מסייע לחבריו בכל הזדמנות ובעל רצון להתקדם ולהצליח בלימודים.
הקשיים החברתיים נעלמו כליל... הקשיים הלימודיים ישנם אך בננו יודע כעת כיצד להתמודד איתם ומה עליו לעשות כדי להתקדם.
הקב"ה זימן לבננו ולנו אותך כשליח נאמן, אנו מאחלים לך המשך הצלחה בדרכך המקצועית כך שעוד משפחות ירוויחו ממך... וכמובן שנמליץ עליך בחום!
אנו רוצים להודות לך על הרגישות והאכפתיות שהפגנת במהלך סדרת הפגישות האישיות עם בננו ובנוסף לפגישות אתנו כהורים.
המידע הביביליוגרפי והספרות המקצועית על הגדרת ADHD עזרו לנו לקבל את התנהגותו של בננו ולקרב ביננו כמשפחה ויחידים.
הצבת גבולות ומטרות חיזקו את כולנו וע"כ רוב תודות.
בהצלחה בהמשך!
בהתייעצות עם היועץ הבית ספרי ובתיאום עם המאבחן הוסכם על אימון.
האימון בוצע על ידי צביקה מור במסגרתו היו 10 פגישות וההצלחה היתה מעבר למצופה, התקשורת הבין אישית נפתרה גם עם התאום וגם בשאר המובנים
בנוסף היו הדרכות לילד גם בתחומים נוספים חשובים ולנו כהורים בעיצות וטיפים, הילד היום פורח ויוזם.
ועל כך מגיעה התודה לצביקה מור.
צביקה מאמן מקצועי ואמין מאוד. במסגרת החוויה המדהימה שעברתי איתו למדתי להיפטר מהרגלים ישנים, ובמקומם רכשתי הרגלים חיוביים רבים.
לא אגזים אם אומר שבלעדיו לא היה לי סיכוי להוציא תעודת בגרות. האימון גם מילא אותי שמחת חיים ואנרגיה חיובית.
הייתי ממליץ לכל אחד להתנסות בשיטה הייחודית הזאת.